Voor veel werkers binnen de zorg ligt de loyaliteit en de aandacht vooral bij de cliënt. Gelukkig. Dat moet vooral zo blijven. En in de jaren dat de markt voor de zorg nog voorspelbaar en stabiel was, was dat ook voldoende. Nieuwe cliënten kwamen als vanzelf en de financiering was nauwelijks een vraagstuk.
Maar die tijd ligt achter ons. De financiering verandert, u krijgt te maken met nieuwe opdrachtgevers en nieuwe stakeholders, uw cliënten kiezen steeds bewuster. Ontwikkelingen waar u op moet reageren. En als manager in de zorg bent u zich daar zeer van bewust. Maar hoe krijgt u de organisatie “mee”. Hoe bereikt u dat uw medewerkers deze veranderingen omarmen en daar eigenaar van worden?
Het COZ helpt. Met het ontwikkelen en implementeren van ondernemend gedrag.
Wij formuleren met u en uw medewerkers wat dat precies is. Iedereen weet welk gedrag van hem of haar wordt gevraagd. Heel concreet.
Vervolgens bespreken we met uw mensen of zij het gevraagde gedrag ook daadwerkelijk willen tonen. Past het bij hun persoonlijke ambities en voorkeuren. Is het passend te maken. We maken heldere afspraken. Ja is ja, nee is nee.
En tenslotte ontwikkelen we met uw mensen ondernemersvaardigheden. Marketing, verkoop en acquisitie, product- en dienstontwikkeling. We brengen het netwerk in beeld en helpen uw mensen afspraken te maken. We ontwikkelen businesscases en begeleiden uw mensen met de feitelijke exploitatie.
Ondernemen met plezier en succes.